با پیشرفت و محبوبیت روزافزون پدیدهای به نام بازیهای آنلاین رایگان و یا Free To Play، و ورود شرکتهای بزرگی همانند ولو و بلیزارد به عرصه توسعه آنها، شاهد افزایش تعداد این دست از عناوین هستیم. عناوینی که در صورت داشتن استانداردهای لازم و ارائه بهروزرسانیهای متعدد، میتوانند به سرعت طرفداران خاص خود را پیدا کرده و موفقیت مالی قابل توجهی به دست آرند. یکی از این آثار که توسط استودیو Mad Byte Games ساخته شده و به تازگی به کمک شرکت سورنا در ایران نیز به طور رسمی منتشر شده است، Zula نام دارد. این بازی شوتر در مشابهت با چندی از محبوبترین محصولات حاضر در سبک مذکور توسعه یافته است و مخصوصاً شباهت آن با یکی از معروفترین عنوانهای ژانر تیر اندازی، یعنی Counter Strike غیر قابل انکار است. پس از کسب تجربهای کوتاه از مراحل، سلاحها و به طور کلی گیمپلی Zula ، میتوان به هدف آن در بازسازی صحیح فاکتورهای موفقیتآمیز آثار غالب بر بازار در عین ارائه مکانیکهای سرگرم کننده پی برد. با در نظر گرفتن تمامی این موارد، آیا زولا میتواند با دربر داشتن مشخصههایی سرگرم کننده و در عین حال به اندازه کافی قوی و پیچیده، مخاطبان را برای مدتی درگیر خود سازد و با کمک طرفداران خود، راهش به گورستان شلوغ بازیهای آنلاین رایگان کشیده نشود؟ خوشبختانه بهرهگیری از مشخصههای مثبت اثبات شده سبک تیراندازی اولشخص و ترکیب آن با سرورهای عالی و پایدار، در اینجا نیز با پس دادن امتحان خود، توانسته است با وجود مشکلاتی همانند عدم نوآوری و گرافیکی نهچندان مدرن، محصول مورد نقد را به اثری سرگرم کننده و با ارزش تبدیل کند که مطمئناً میتواند در صورت ادامه پشتیبانی از آن، تبدیل به یکی از عنوانهای محبوب داخل ایران شود و زندگی مسالمت آمیزی با آثار مطرح داشته باشد.
درباره بازی Need For Speed Rivals